söndag 10 april 2011

Så var det dags igen....

den förbannade getingsäsongen. Jag som verkligen älskar sommaren och tycker om att njuta i solen och bara ha det gött. Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Satt ute och läste en tidning i solen igår på vår altan och plötsligt sticker det till. Börjar att känna mig lite konstig och att det börjar att bli lite svårt att svälja. Symptomen känns igen sedan förra gången så det är bara att försöka att få någon att komma och se efter mina barn och deras lekkamrater. Min underbara faster ställer upp på att köra in mig till sjukhuset. Där kommer man snabbt in och får snällt ligga kvar och få kortison i omgångar och ligga under observation. Efter 4,5 timmar släppte de iväg mig. På hela dagen hade jag bara ätit en liten macka så det satt gott med thaimat på hemvägen och efter det så stupade hela familjen i säng. Så alla planerna för en mysig hemmakväll gick i stöpet. Så idag får det bli grillning istället och efterrätt med chokladfondue. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar